Керувати закладом в умовах медичної реформи - це виклик. За успішною роботою медичного закладу завжди стоїть ефективний керівник, які вміє приймати відповідальні, самостійні рішення.
Управління сучасним медичним закладом потребує дуже багато знань, постійного навчання та розвитку. У цьому переконаний переможець Всеукраїнського конкурсу "Головний лікар-2019", керівник Білопільського Центру первинної медичної допомоги Сумської області Костянтин Рожин. Він не полишає навчатися. У 2019 році закінчив Львівську бізнес-школу: курс Leaders for Health та програму pre-MBA «Бізнес» бізнес-школи МІМ (Міжнародний інститут менеджменту, Київ). Є експертом МОЗ за напрямком медичного менеджменту (організація охорони здоров’я), член експертної групи НСЗУ за напрямком «організація первинної медичної допомоги». З 2020 реалізував власний бізнес-проект в якості організатора навчання для медичних менеджерів «Medical business intensive: мистецтво медичного менеджменту».
Викладає управлінський облік, проєктний менеджмент, бюджетування і планування, основи лідерства для керівництва лікарень, стратегічне планування, стратегічний менеджмент, стратегічний маркетинг. Є керівником проєкту «PUBLIC HEALTH AWARDS», що проводиться під егідою НСЗУ.
Костянтин Рожин очолює Білопільську первинку з 2018 року. За медичними та фінансовими показниками роботи, заклад – один із найуспішніших в Україні. У його структурі - 6 амбулаторій, близько 140 працівників, з них - 17 лікарів.
Керівник Білопільського Центру первинної медичної допомоги Сумської області Костянтин Рожин: “Ми пройшли складний шлях від реорганізації закладів до налагодження їх роботи, зокрема і переведення в електронний формат багатьох процесів. При старті реформи на первинній ланці медичної допомоги почали створювати багато речей з нуля. Не було штату, обладнання. Наша будівля у жахливому стані. Приміщення закладу було побудовано у позаминулому столітті, у 1891 році. Останні 50 років будівля не бачила ремонту. Була в аварійному стані.
Завдяки фінансовій допомозі місцевої влади, благодійників ми розпочали капітальний ремонт. Замінили дах, каналізаційну систему, облаштували інклюзивності для маломобільних осіб. Далі провели інтернет-зв'язок. Зокрема, й у сільську місцевість, де у нас працюють структурні підрозділи.
Я поставив собі за мету, щоб у нас було не гірше, ніж у містах-мільйонниках. Повністю комп'ютеризували заклад, створили сайт центру. Наші пацієнти мають можливість користуватися спеціальним мобільним додатком, за допомогою якого можуть записатися на прийом чи відправити лікарю інформацію про стан свого здоров’я”, - розповідає Костянтин Рожин.
За його словами, у закладі розробили стандарти якості надання надання первинної допомоги, проводяться анкетування наших медичних працівників та пацієнтів.
“Із запровадженням стандартів робимо ставку на профілактику захворювань. Серед критеріїв, за якими буде оцінюватися профілактична робота - рівень вакцинації населення, яке обслуговується в ЦПМД, охоплення профілактичними щепленнями, залучення пацієнтів до програми “Доступні ліки”, кількість проведених профілактичних оглядів.Ми пишаємося нашим особливим досягненням – сучасним Call-центром, який на момент відкриття (квітень 2020 р.) був першим в області. Нині працює на повну потужність. Наші пацієнти мають можливість телефонувати за єдиним номером телефону із будь-яким запитанням і отримати фахову відповідь.
На сьогодні ЦПМД обслуговує 26 тисяч пацієнтів. У тих фахівців, які у стовідсотковому обсязі підписали декларації з пацієнтами, зарплата зросла втричі”, - зазначає головний лікар.
Заклад - єдиний на Білопільщині, що відповідає всім вимогам для забезпечення доступу осіб з особливими потребами. Кошти на це виділила Білопільська міська рада. Усе зроблено у повній відповідності до спеціальних стандартів. Враховано все - ширина дверей, кути розвороту на в’їзді в усі приміщення закладу (в тому числі, і в туалет для осіб з особливими потребами), двері в інклюзивний туалет зі спеціального броньованого скла, тактильна плитка для людей з поганим зором, світлове позначення входу/виходу, висота перетинок в дверях на певній висоті, спеціальні поручні в туалеті тощо.
Білопільська первинка надає і платні медичні послуги. Це дає можливість отримувати додаткові кошти на розвиток закладу, доплати медикам. Водночас, рішенням виконавчого комітету Білопільської міської ради встановлено 20% знижку для пенсіонерів та осіб з інвалідністю. Розмір знижки дорівнює рентабельності закладу.
“Навіть найменші досягнення, перемоги нам даються непросто. Медична система дуже інертна. Але зміни - невідворотні. “Точку неповернення” у медичній реформі давно вже пройдено. Гірше не буде вже точно. Ніхто не хоче повернутися у ті часи, коли пацієнти платили найменші медичні маніпуляції”, - наголошує головний лікар Білопільської первинки.