Тариф, за яким НСЗУ оплачує послуги за надання допомоги хворим на COVID-19 чи з підозрою на нього, включає доплати медикам, у розмірі до 300% до заробітної плати. За здійснення цих доплат медпрацівникам закладу несе відповідальність головний лікар.
Станом на сьогодні НСЗУ виплатила майже 3,5 млрд грн за надання медичними закладами допомоги пацієнтам з COVID-19 та з підозрою на нього у квітні-липні. Зокрема, 2,5 млрд грн отримали медзаклади, які надають стаціонарну допомогу пацієнтам з COVID-19, – на надання цих послуг НСЗУ законтрактувала 260 медзакладів. 784 млн грн отримали 25 центрів екстреної медичної допомоги. 147 млн грн отримали медзаклади, в яких працюють мобільні бригади, які виїжджають до людей з підозрою на COVID-19.
На сьогодні контракти з НСЗУ за цим пакетом мають 935 медзакладів, в яких працює майже 1600 мобільних бригад.
49 млн грн отримали медзаклади, які надавали стаціонарну допомогу пацієнтам з COVID-19 у квітні, але не входили в перелік лікарень, визначених для госпіталізації – виплати від НСЗУ отримали 144 таких лікарень.
Хочемо учергове наголосити, що тариф, за яким НСЗУ оплачує послуги медзакладів за надання допомоги хворим на COVID-19 чи з підозрою на нього, включає доплати медикам, які безпосередньо працюють з такими пацієнтами, у розмірі до 300% до заробітної плати. За здійснення цих доплат лікарям та медпрацівникам закладу несе відповідальність головний лікар.
Тепер детально про алгоритм дій людини, якщо у неї спостерігаються симптоми COVID-19, зокрема, лихоманка, кашель, задишка, утруднене дихання. Насамперед, хворому необхідно зателефонувати до свого сімейного лікаря, з яким укладено декларацію. Йти до лікаря на прийом не потрібно.
За необхідності, лікар спрямує до пацієнта мобільну бригаду для взяття аналізів для тестування на COVID-19. Наголошуємо, що пацієнт не має самотужки шукати, де пройти тестування та самостійно йти до лабораторії. Мобільна бригада зобов’язана приїхати до нього додому.
Якщо пацієнт не має свого лікаря, або лікар відмовив у виклику мобільної бригади попри наявність симптомів, необхідно зателефонувати на регіональну телефонну «гарячу лінію» з питань COVID. Тоді бригаду викличе диспетчер обласної «гарячої лінії». Номер телефону можна знайти на сайті НСЗУ, на сайті covid19.gov. Результати тестування повідомляють пацієнта та його сімейному лікарю. У разі підтвердження діагнозу, лікар надасть рекомендації щодо самоізоляції та лікування в домашніх умовах, якщо перебіг захворювання легкий. Або порекомендує звернутись до лікарні, якщо перебіг важкий.
Особи, які контактували з хворим, також мають пройти тестування на COVID-19.
У разі, якщо у пацієнта критичний стан (утруднене дихання, висока температура), слід зателефонувати до «швидкої». Бригада екстреної меддопомоги оцінить стан здоров’я на місці виклику та за необхідності привезе до лікарні, визначеної в регіоні для лікування пацієнтів з коронавірусною хворобою.
Якщо, за висновком бригади ЕМД хворий не потребує госпіталізації, йому нададуть необхідну медичну допомогу на місці та рекомендації стосовно самоізоляції. А також направлять до хворого мобільну бригаду для забору зразків для тестування.
Якщо пацієнта госпіталізували, він має знати, що до безоплатного пакету послуг з лікування пацієнтів з COVID-19 у медзакладах включено:
- тестування на COVID-19
- лабораторні та інструментальні дослідження
- меддопомога відповідно до галузевих стандартів
- киснева підтримка, інтенсивна терапія та підключення до ШВЛ або ЕКМО за необхідністю
- медикаментозна терапія та знеболення за потреби
- консультації лікарів інших спеціальностей.
Усі ліки, що передбачено національним протоколом лікування COVID-19, включено до тарифу, за яким НСЗУ оплачує послуги медзакладів. Лікування для пацієнта з COVID-19 є безоплатним.