Загальна сума контрактів, що уклали 390 спеціалізованих медзакладів Полтавщини, Сумщини, Харківщини та Чернігівщини - понад 9,21 млрд грн.
З початку впровадження Програми медичних гарантій - з 1 квітня 2020 року - 390 спеціалізованих закладів, що надають спеціалізовану, екстрену допомогу та медичну допомогу при COVID-19 у Полтавській, Сумській, Харківській та Чернігівській отримали понад 5,17 млрд грн.
Про це йшлося у ході онлайн-брифінгу “Робота Програми медичних гарантій у Північному регіоні: що змінилося за 5 місяців для лікарів та пацієнтів”.
У межах уваги Північного міжрегіонального департаменту Національної служби здоров’я України перебувають 390 закладів охорони здоров’я, що надають спеціалізовану, екстрену допомогу та медичну допомогу при COVID-19 у 4-х областях - Полтавській, Сумській, Харківській та Чернігівській.
У рамках Програми медичних гарантій, у Полтавській області 68 закладів уклали договорів на 2,15 млрд грн, (отримали від НСЗУ понад 1,22 млрд грн), у Сумській області 77 закладів уклади на 1,67 млрд грн (отримали понад 964 млн грн) , у Харківській області 170 закладів уклали договорів на 3,72 млрд грн (отримали 2,08 млрд грн), у Чернігівській - 75 закладів уклали на суму 1,67 млрд грн (отримали понад 900 млн грн).
Загальна сума контрактів, що уклали 390 спеціалізованих медзакладів - з них 10 приватної форми власності, - понад 9,21 млрд грн. У рамках Програми медичних гарантій, ці заклади вже отримали понад 5,17 млрд грн.
Серед цих чотирьох областей лідер за сумою, виплаченою НСЗУ, у рамках Програми медичних гарантій, з 1 квітня - Харківщина. Спеціалізовані заклади отримали від НСЗУ з початку впровадження Програми медичних гарантій понад 2,08 млрд грн. І друга в країні за кількістю законтрактованих спеціалізованих закладів: 170 спеціалізованих закладів регіону мають контракт з НСЗУ.
Харківська область є лідером серед регіонів країни за кількістю електронних медичних записів - в ЕСОЗ їх створено понад 7 млн. І друга - за кількістю виписаних е-рецептів - понад 1,62 млн та за кількістю створених е-направлень - понад 852 тисячі. Також ця область посідає перше місце за пропозиціями на укладення договорів з НСЗУ щодо надання медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19 - їх подано 85. І має найбільшу кількість мобільних бригад – 100 бригад.
Директорка Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна: “Важливо чітко дотримуватися клінічного маршрута пацієнта з COVID-19 при госпіталізації до медичних закладів. НСЗУ постійно моніторить завантаженість лікарень. Певні медичні заклади перевантажені такими пацієнтами, водночас інші - з незначною кількістю пацієнтів. І це - відповідальність місцевої влади.
Деякі лікарні прагнули отримати додаткові гроші за контрактами за COVID-19, але пацієнтів вони брати не хочуть. Зокрема, на місцевому рівні змінюються маршрути пацієнта: до одних - везуть, до інших - не везуть. Це порушує принцип екстериторіальності надання допомоги пацієнтам з COVID-19. Місцева влада у регіонах має раціонально сформувати маршрут таких пацієнтів. Щоб усі ресурси використовувалися рівномірно. Забезпечити рівномірне навантаження на медичні заклади. В Україні близько 500 закладів отримають з 1 квітня фінансуванн від НСЗУ на відкладених умовах. З них - 62 заклади у регіонах, якими опікується Північний міжрегіональний департамент. Ці лікарні зобов’язалися протягом шести місяців виконати усі вимоги НСЗУ, зокрема будуть забезпечені відповідним медобладнанням, кваліфікованими фахівцями. Цей термін спливає 30 вересня. Відповідно 1 жовтня, ті заклади, що не виконали умови не отримають оплати за пакетом. Для НСЗУ критично важливими, щоб до цього терміну виконали заклади екстреної медичної допомоги виконали умову по “Централі-103”.
Директорка департаменту комунікацій НСЗУ Тетяна Бойко: “Зміни у медицині здійснюються в інтересах пацієнта. НСЗУ використовує кожну гривню, виділену на надання медичної допомоги, раціонально і на користь пацієнта. Щоб отримати спеціалізовану медичну допомогу безоплатно, пацієнту потрібно мати направлення свого сімейного або лікуючого лікаря. Що ж до екстреної допомоги, то її пацієнту нададуть без направлення чи декларації з лікарем.
Медичний заклад не має права відмовити у наданні медичної допомоги, якщо у пацієнта є електронне направлення. Екстрену медичну допомогу можна отримати без направлення і без декларації. Якщо пацієнту безпідставно відмовляють у наданні медичної послуги або вимагають гроші за послуги, які оплачує НСЗУ за Програмою медичних гарантій, це є порушенням договору (між НСЗУ та закладом). У такому разі пацієнт може звернутися до контакт-центру НСЗУ 16-77 або залишити скаргу на сайті НСЗУ.
Ми вже подали до Національної поліції 21 пакет документів щодо порушень. Ще 300 запитів направлено до закладів охорони здоров’я для з’ясування обставин по зверненні громадян щодо порушення їхніх прав на медичне обслуговування населення за ПМГ”.
Директор Сумської обласної дитячої клінічної лікарні Ігор Змисля: “Наші пацієнти мають бути задоволені, бо вперше виконано обіцянку безоплатного надання медичної допомогу пацієнту. Наш заклад ставить акцент на пацієнторієнтованість. На усіх етапах надання допомоги ми відкриті до усієї родини, а не тільки до нашого маленького пацієнта. На рівні усіх відділень. Наш заклад дуже змінився. Встановлювали нове обладнання, згідно з вимогами НСЗУ. Реформуючи заклад, оптимізували штат працівників. Це значно зекономило наші кошти. Ми постійно вдосконалюємося, навчаємося, щоб бути кращими для наших пацієнтів. Готові приймати пацієнтів з усіх регіонів”.
Генеральний директор Харківського обласного центру онкології Денис Скорий: “Змінився принцип фінансування медичного закладу. До 2019 року воно відбувалося за кошти обласного бюджету. Важелі у виділенні коштів був у депутатів облради, представників обласних адміністрацій. Від стосунків з ними залежало фінансування. Зараз нові умови, нові вимоги та орієнтири. Ми працюємо за принципом - що робиш те й маєш. Більше і краще лікуєш пацієнтів - більше маєш коштів. Лікування онкопацієнта - дороговартісне. Завдяки реформуванню на сьогодні маємо 90-95% препаратів хіміотерапії для наших. Кожен пацієнт може отримати їх безоплатні. Усі процеси прозорі”.