Минулого року найбільше виплат від НСЗУ отримав Центр екстреної медичної допомоги міста Києва - понад 1 мільярд 100 мільйонів гривень.
Національна служба здоров’я України уклала договори з 25 Центрами екстреної медичної допомоги кожної області країни та міста Київ. У 2020 році вони отримали понад 13 млрд гривень за надання екстреної допомоги пацієнтам, зокрема, і пацієнтам з COVID-19. У 2020 році найбільше виплат від НСЗУ отримав Центр екстреної медичної допомоги міста Києва - понад 1 мільярд 100 мільйонів гривень. Центри екстреної медичної допомоги Харківської та Дніпропетровської областей отримали 976 та 933 мільйонів гривень відповідно.
У 2021 році НСЗУ перерахувала закладам екстреної медичної допомоги вже майже 3 мільярди гривень за надання екстреної допомоги пацієнтам, зокрема, і з COVID-19.
Вже з 1 квітня діятиме Програма медичних гарантій-2021. Українці можуть розраховувати на безоплатну екстрену медичну допомогу за принципом екстериторіальності. Так само при зверненні до людини вирушить та бригада, яка перебуває найближче до місця події. Пацієнта мають транспортувати в найближчу лікарню, яка має контракт з НСЗУ та спроможна надати відповідну медичну допомогу.
Щодо змін в ПМГ-2021, то вони стосуються насамперед інтересів пацієнтів. Мова про раннє інформування закладів охорони здоров’я бригадами екстренки про стан та підозру на певне захворювання пацієнта, якого транспортують у лікарню. У тарифах враховано доплату за дотримання правильних маршрутів пацієнтів з підозрою на інфаркт та інсульт.
Екстрену медичну допомогу пацієнт отримує незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Також для виклику швидкої не потрібно електронне направлення. Адже дзвінок на 103 передбачає, що людина перебуває у невідкладному стані.
Якщо людина у невідкладному стані не може самостійно викликати швидку, то будь-який свідок такої ситуації зобов'язаний здійснити виклик екстреної медичної допомоги. Для цього необхідно вказати місце перебування постраждалого, максимально точно описати скарги та стан, стать і орієнтовний вік людини, якій потрібна допомога. Важливо чітко та спокійно відповідати на всі запитання диспетчера.
Надання екстреної медичної допомоги є безоплатним. Зокрема, на місці події: на вулиці, у громадських місцях, на виробництві, в різноманітних установах. Під час транспортування пацієнта, який потребує надання екстреної медичної допомоги в цей час, у відповідь на звернення медичних працівників або при особистому зверненні пацієнта, який перебуває у загрозливому для життя стані, до підрозділу ЕМД.
Також бригади екстреної допомоги виїжджають в разі критичного стану до пацієнтів з COVID-19, і на місці оцінюють стан здоров’я людини, визначають потребу у госпіталізації та транспортують осіб з підозрою на COVID-19 до визначеної лікарні. Якщо пацієнт з COVID-19 не потребує госпіталізації, йому надають необхідну медичну допомогу та рекомендації.
Водночас, є випадки, коли диспетчер має право відмовити у виклику, який за суттю є необгрунтованим саме для служби екстреної медичної допомоги. Наприклад, при скаргах лише на температуру, коли пацієнт навіть не робив спроби випити жарознижуючий препарат, для того, щоб виміряти тиск чи зробити ін’єкцію або, щоб виконати функцію таксі для пацієнтів, які не потребують екстреної медичної допомоги. Через подібного роду виклики, пацієнт, який насправді потребує екстреної допомоги, може її не дочекатися.