Питання-відповіді
Заклади охорони здоров’я, які уклали договір з НСЗУ, є автономними, тобто самостійними щодо питань розпорядження коштами, які вони отримують за надання послуг з медичного обслуговування населення.
Заклад охорони здоров’я витрачає кошти у відповідності до встановленого законодавством порядку та затвердженого фінансового плану.
Принагідно інформуємо, що Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій” (далі – Закон № 2148) внесено зміни до Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” – в частині уточнення порядку відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Процедуру відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 № 21-1.
Команди, які здійснюють вакцинацію, мають обов’язково вносити дані про вакцинованих осіб в електронну систему охорони здоров’я. Та робити це уважно і ретельно. Якщо дані про проведену вакцинацію внесені із помилкою (наприклад, неправильно вказана назва або партія вакцини), і через це отримати сертифікат не вдається, слід звернутися до пункту, де робили щеплення.
Тобто внести чи виправити дані про вакцинацію має той лікар, який її проводив у відповідному пункті щеплення. Якщо щеплення пацієнт робив у свого сімейного лікаря - потрібно звертатися до нього. З собою потрібно мати паспорт громадянина України та ідентифікаційний код.
В деяких випадках проблема виникає через помилку в персональних даних пацієнта. І такі дані не стосуються вакцинації. Наприклад, пацієнт змінив прізвище після одруження або не перевірив правильність даних під час заповнення декларації.
Таку помилку в реєстраційних даних може виправити будь-який лікар, що зареєстрований в електронній системі охорони здоров'я. Як правило, пацієнти звикли звертатись до сімейного лікаря, але це може зробити й будь-який інший фахівець - наприклад, вузький спеціаліст вторинної ланки.
Пацієнт зробити цього самостійно не може.
Важливо! Лікар має саме виправити помилку в реєстраційних даних, а не створювати новий запис, адже в такому випадку відбудеться дублювання. Якщо лікар цього ніколи не робив, він може звернутись безпосередньо до служби підтримки медичної інформаційної системи, якою користуються його медичний заклад. Представники розробника підкажуть, як це зробити.
Якщо запис в медичній інформаційній системі медичного закладу є, у ньому немає помилок, але сертифікат все одно не генерується, це може бути через те, що дані з МІС не були передані до центральної бази даних. У МІС є відповідна позначка. Перевірте цю позначку, і, якщо потрібно, повторно відправте дані пацієнта.
Іноді лікарі приймають рішення робити пацієнту щеплення проти COVID-19 різними вакцинами. Це відбувається якщо у людини була алергія на першу дозу певного препарату або він закінчився.
Наразі визнаються такі комбінації: перша доза AstraZeneca/CoviShield, Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech, друга доза Moderna або Comirnaty/Pfizer-BioNTech.
Радимо пацієнтам перед вакцинацією цікавитися можливістю поєднання вакцин та отриманням сертифікату.
Якщо пацієнту зробили вакцинацію, які не можуть бути взаємозамінні, або відповідна комбінація ще не була визнана в Україні офіційно, сертифікат отримати неможливо. Пацієнту потрібно слідкувати за змінами у нормативно-правових актах щодо визнання вакцин проти COVID-19. Як тільки вони відбуваються, НСЗУ вносить відповідні зміни в реалізацію COVID-сертифікатів.
Така проблема може статись через те, що медичні працівники замість того, щоб оновлювати інформацію про пацієнта в діючій картці в електронній системі охорони здоров'я, реєструють людину як нового пацієнта і відтак створюють дублікати карток. Наприклад, пацієнт до 14 років був зареєстрований за свідоцтвом про народження, а потім отримав паспорт. Замість того, щоб актуалізувати дані, лікар створив новий запис про людину як про нового пацієнта.
В такому випадку, перше, що потрібно зробити пацієнту - переконатись, що це дійсно так. Це можна дізнатись у кабінеті свого сімейного лікаря, або у оператора контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Друге - потрібно подати офіційне звернення до НСЗУ про об'єднання реєстраційних даних. Звернення пишеться з зазначенням актуального номера паспорта та індивідуального податкового номеру. Копії цих документів потрібно додати до звернення.
Документи можна відправити:
1. Звичайною поштою за адресою проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073
2. Електронною поштою на скриньку [email protected].
Зверніть увагу, краще у зверненні просити саме об'єднати дані, а не видалити один з двох записів, адже разом з записом буде видалена і медична історія, яка до нього прикріплена. Також, коли ви змінюєте документи, обов'язково зверніть увагу на те, щоб лікар актуалізував вже існуючі дані, а не створював новий запис.
Дійсно, раніше деякий час дітей реєстрували на ІПН батьків. Зараз цього зробили неможливо, але такі дані в системі залишились.
У такій ситуації пацієнт має надіслати звернення до НСЗУ з проханням деактивувати невірно вказаний ІПН в іншій картці, тому що він належить йому. До листа потрібно прикласти копії паспорта та ІПН. Цього достатньо, щоб НСЗУ пересвідчилась, що ІПН належить саме цьому пацієнту. Як тільки ІПН буде видалено з іншого запису, пацієнт зможе згенерувати сертифікат.