Про те, як розосередити роботу, щоб допомогти пацієнтам із різними захворюваннями та вберегти медичних працівників від емоційного вигорання, розповідає директорка КНП ММР «ЦПМСД №7» у місті Миколаїв Олена Власова.
ЦПМСД №7 розташований у віддаленому від центру міста Миколаїв Корабельному районі. 39 лікарів обслуговують близько 62 тисячі осіб приписного населення, з яких понад 92% вже підписали декларацію. У 2021 році заклад отримав від НСЗУ понад 28,2 млн грн: 27,7 млн - за надану первинну медичну допомогу та 531,2 тис. грн - за проведену вакцинацію. Середньомісячна зарплата лікаря - 18,6 тис. грн, медсестри - 13,5 тис. грн. Медичні працівники ЦПМСД №7 зробили майже 30 тис. щеплень від COVID для понад 18 тис. пацієнтів.
Досвідом організації роботи під час протистояння COVID-19 ділиться директорка КНП ММР «ЦПМСД №7» у місті Миколаїв Олена Власова.
“Щодня до амбулаторій нашого Центру приходить дуже багато пацієнтів. Запити різні. Хоча у більшості - підозра на коронавірус, необхідність у довідці про вакцинацію або вакцинація від COVID-19. За причинами звернення розподілили потоки відвідувачів.
Вакцинацію проводим в Центрі масової вакцинації, який розгорнули в липні за один день. Він розташований в окремому приміщенні, має все необхідне обладнання. В ньому щоденно, без вихідних днів, працюють лікарі і медсестри нашого закладу. Ще два пункта щеплення розташовані і в сімейних амбулаторіях. Крім того, вакцинуємо від COVID-19 працівників різних підприємств. Тому майже щодня маємо по два-три виїзда мобільних бригад по всьому місту. Довідки про щеплення максимально формуємо в адміністративній службі, щоб запобігти контакту здорових відвідувачів із хворими.
На вході в амбулаторії медичні працівники центру вимірюють відвідувачам температуру. Пацієнтів з підвищеною температурою направляємо в ізолятор або в кабінет інфекційного контролю. Там їх оглядає лікар, одягнутий в захисний одяг. Там же робимо швидкі тести на антиген коронавіруса. Встановили в двох амбулаторіях кабінки для дезінфекції одягу після виходу медичного працівника із ізолятора.
Пацієнтів, які записуються на прийом зі скаргами, які стосуються не вірусного захворювання, максимально консультуємо за телефоном та у вайбері. Виписуємо, за потреби, електронні направлення на обстеження та консультації вузьких спеціалістів. Якщо без огляду сімейного лікаря не обійтися, запрошуємо на резервний час. Але у зв'язку з ростом кількості хворих на коронавірус, з кожним днем це робити все складніше. На сьогоднішній день маємо 1230 амбулаторних хворих з коронавірусом, які потребують нагляду сімейних лікарів.
Тримаємо на контролі усіх наших пацієнтів, які потребують “Доступних ліків”. В цьому допомагають медсестри. Як тільки бачать, що наближається дата створення наступного рецепту на “Доступні ліки” - нагадують про це лікарю. Лікарі виписують електронні рецепти після спілкування з пацієнтами одразу на 60 або 90 днів, і людина безперервно отримує свої ліки.
Ми намагаємось організувати роботу так, щоб уникнути черг будь де: і на прийомі до лікаря, і на вакцинації. І у вихідні, і у святкові дні працюють чергові лікарі та медсестри з 8-00 до 20-00. Але черги іноді виникають, і через це, або через інші питання бувають конфлікти. Конфлікти намагаємось гасити одразу, допомагаю або я особисто, або медичний директор. Зараз, як ніколи, важливо дбати про психічне здоров’я лікарів. Віднедавна у нас працює психолог, яка залучена у кризові комунікації з пацієнтами. Також психолог допомагає нашим медичним працівникам уникнути емоційного вигорання”.