Завдяки медичній реформі протитуберкульозні заклади активно розвиваються та стають конкурентноспроможними.
Впровадження в Україні Програми медичних гарантій дала поштовх для розвитку багатьох галузей медицини. Особливий фокус Програми медичних гарантій - на діагностику та лікування інфекційних захворювань, зокрема - туберкульозу.
Програма медичних гарантій побудована так, щоб пацієнт з туберкульозом отримав сучасне і ефективне лікування. Про якісні зміни у наданні медичної допомоги пацієнтам з туберкульозом та про нову модель надання лікування та супроводу таких пацієнтів розповідає генеральна директорка КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» ДОР» кандидат медичних наук та експертка ДОЗ Дніпропетровської ОДА за напрямом «Фтизіатрія» Наталія Гранкіна.
“Реформа протитуберкульозної служби назріла давно. Ми не могли й далі жити у багаторічному стані епідемії з одного боку, а з іншого - у застарілій неефективній системі, що не змінювалася десятиліттями. Так, ми пережили непросту трансформацію та оптимізацію мережі. Але жоден пацієнт від цього не постраждав.
Завдяки Програмі медичних гарантій відбулося дуже багато змін. Насамперед, у клінічній практиці активно почали впроваджувати найновітніші методи та техніки лікування. Результат - термін перебування у лікарні пацієнтів з найтяжчими формами туберкульозу скоротився з 36 місяців до 9 місяців.
У 2017 у закладі робили 80 хірургічних втручань, на сьогодні - 400. Завдяки зірургії пацієнти швидше одужують. Тож скорочується значно термін перебування й у стаціонарі.
Ввели у лікування хворих нові препарати, що мають 90%-ву ефективність при лікуванні туберкульозу. Тяжкохворі на туберкульоз, які ще рік тому помирали, повертаються до нормального життя, можуть працювати, повноцінно жити. Це стосується і пацієнтів з ко-інфекціями - ВІЛ та туберкульоз.
Пацієнти щодня за допомогою телеграму, вайберу, вотсапу спілкуються з лікарем, лікар дивиться відео, як вони п’ють пігулки, лишає їм коментарі. У результаті відсоток відриву від лікування тут зменшився у сотні разів.
Медики теж стали більш вмотивовані. Їхню роботу оцінюють за 29 індикаторами якості, за які їм нараховують стимулюючі виплати.
Дуже важливий результат першого року реалізації Програми медичних гарантій - ми почали виявляти більшу кількість хворих на туберкульоз. Не тому, що люди стали більше хворіти, а тому, що лікарі стали краще виявляти. Що раніше хворих виявлять, то раніше вони почнуть лікуватись і повернуться до свого оточення.
Вже зараз можна констатувати - амбулаторне лікування туберкульозу поліпшило доступ до лікування. Також надається паліативне лікування, супровід та тривалий догляд за пацієнтами у термінальних стадіях у стаціонарі та вдома.
Ми активно співпрацюємо з міжнародними партнерами. Вони допомагають нам технічно - закуповують сучасне обладнання, лікарські препарати, облаштовують приміщення закладу.
Завдяки усім цим змінам наш заклад активно розвивається та стає конкурентноспроможним”.