Пацієнти з запальними захворюваннями кишківника можуть розраховувати на безоплатний повноцінний медичний супровід на всіх етапах за Програмою медичних гарантій.
Запальні хвороби шлунково-кишкового тракту - це група хронічних захворювань, що часто потребують хірургічного втручання та спричиняє серйозні ускладнення. Найпоширенішими серед них є хвороба Крона та виразковий коліт. Своєчасне виявлення та лікування цих запальних захворювань підвищує якість життя пацієнтів. Водночас, за даними опитування ГО “Повноцінне життя” та Українська гастроентерологічна Асоціація” у 2020 році, лише 15% пацієнтів отримали правильний діагноз протягом трьох місяців з початку перших симптомів. 12% пацієнтів протягом року з початку перших симптомів не мали правильного діагнозу і 64% мали хибний діагноз протягом тривалого часу.
До лікаря первинної ланки пацієнти з запальними захворюваннями шлунково-кишкового тракту найчастіше звертаються із скаргами на тривалі діареї, ректальну кровотечу, немотивовану втрату маси тіла, загальне нездужання та лихоманку. Сімейний лікар має проаналізувати сімейний анамнез, чинники ризику, оглянути пацієнта та призначити розгорнутий клінічний аналіз крові та загальний аналіз сечі. Зробити безоплатно їх можна в межах пакету первинної допомоги. Якщо лікар первинної ланки бачить порушення у цих аналізах, він має направити пацієнта на консультацію до гастроентеролога.
Додаткові обстеження для встановлення діагнозу проводить гастроентеролог. Зокрема, рентгенографію органів черевної порожнини, колоноскопію з біопсією. За електронним направленням для пацієнта є безоплатними - і сама діагностична процедура з анестезією, і гістологічне дослідження взятого матеріалу, і аналіз і опис результатів дослідження.
Встановлює діагноз та призначає лікування гастроентеролог. Подальше спостереження пацієнта після досягнення ремісії здійснює сімейний лікар. До гастроентеролога потрібно звертатись не рідше одного разу на рік або частіше, для динамічного спостереження.
Крім того, у разі погіршення стану пацієнти з запальними захворюваннями кишківника можуть розраховувати також на безоплатну стаціонарну допомогу у гастроентерологічному, проктологічному, хірургічному або іншому відділенні, відповідно до перебігу захворювання та наявних ускладнень. Для цього пацієнт звертається у заклад, який має договір з НСЗУ на стаціонарну медичну допомогу.
Директорка департаменту комунікацій Національної служби здоров'я України Тетяна Бойко: “Пацієнти з запальними захворюваннями шлунково-кишкового тракту можуть розраховувати на безоплатний медичний супровід на всіх етапах у рамках Програми медичних гарантій. Вона покриває найважливіші медичні послуги - консультації, лабораторні та інструментальні дослідження, госпіталізації, операції та реабілітацію.
Програма медичних гарантій є невід’ємною складовою універсального медичного охоплення. Тобто кожен громадянин має доступ до необхідних медичних послуг та ліків, належної якості. Не зазнаючи при цьому фінансових труднощів через оплату лікування. Це також прозорі правила доступу до медичних послуг, які відомі пацієнтам і запобігають катастрофічним витратам на медичну допомогу з власних кишень.
До гарантованого пакету в Україні, відповідно до закону, входять послуги первинної, екстреної медичної допомоги, спеціалізованої та високоспеціалізованої, медичної реабілітації, паліативної допомоги та Державна програма реімбурсації”.
Членкиня правління та співзасновниця ГО “Повноцінне життя“ Олена Сотскова: “Я понад 20 років маю виразковий коліт, який є невиліковною хворобою. В Україні витрати на лікування виразкового коліту та хвороби Крона лягали на плечі пацієнтів та їхніх родин. Часто за браком коштів, пацієнти відмовлялися від лікування.
Для таких пацієнтів дуже важлива своєчасна та сучасна діагностика. Впровадження медичної реформи на вторинній ланці дало змогу багатьом пацієнтам отримати безоплатні висококваліфіковані медичні діагностичні послуги за рахунок Національної служби здоров’я України. Тож наша пацієнтська організація повністю підтримує процеси реформування медицини, яка робить якісну медичну допомогу доступнішою до наших пацієнтів”.