Заробітна плата лікарів ектренки у минулому році становила у середньому 18 тис грн на місяць, а медичних сестер - 14,9 тис грн.грн.
Національна служба здоров’я уклала договори з 25 центрами екстреної медичної допомоги та виплатила їм понад 16 мільярдів гривень. За даними електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, екстрену допомогу українцям надають понад 38 тисяч працівників. З них - понад 5200 лікарів, 18 тисяч середнього медперсоналу, понад 1700 диспетчерів, понад 4 тисячі молодшого медперсоналу та майже 11 тисяч водіїв.
За квітень-вересень 2020 року середньомісячні витрати на оплату праці в екстренці склали: керівники - 28,8 тис грн, лікарі - 18 тис грн, середній медичний персонал - 14,9 тис. грн. грн, молодший медичний персонал - 7,8 тис, грн.
Екстрена медична допомога є безоплатною. Людина отримує її незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Є чотири категорії звернень, залежно від стану пацієнта, і саме це впливає на час доїзду швидкої.
За зверненнями, що належать до категорії критичних, час прибуття становить 10 хвилин з моменту звернення до диспетчера центру екстреної медичної допомоги. Хочу наголосити, що критичне звернення означає, що пацієнт у критичному стані і потребує реанімаційних заходів. Це стан, який супроводжується відсутністю дихання, неефективним диханням, масивною крововтратою чи кровотечею.
При екстреному зверненні час прибуття - 20 хвилин. Екстрене звернення означає, що пацієнт перебуває у невідкладному стані, який супроводжується порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, ознаками гострого мозкового інсульту, розладами дихання, а також іншими відповідними скаргами та ознаками.
До категорії неекстрених належать звернення стосовно пацієнта, стан якого не є невідкладним і не погіршиться через відтермінування надання медичної допомоги, проте він потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником. У таких випадках диспетчер, в залежності від ситуації, або рекомендує пацієнту звернутися до свого сімейного лікаря чи найближчої лікарні, що працює цілодобово, або направить до пацієнта бригаду, яка не виконує критичні або екстрені виклики.
Четверта категорія - це непрофільні звернення. При яких стан пацієнта не є невідкладним та не потребує медичної допомоги бригадою швидкої. У таких випадках диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до свого сімейного лікаря або надасть дистанційну медичну консультацію.