ПОВІДОМЛЕННЯ про приймання звернень від суб’єктів господарювання щодо проведення аналізу за напрямом «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям» від 29 листопада 2021 року
ПОВІДОМЛЕННЯ
про приймання звернень від суб’єктів господарювання щодо проведення аналізу наявного у суб’єктів господарювання медичного обладнання, персоналу, ліцензій, дозвільних документів, необхідних для надання медичних послуг, а також можливості залучення до надання медичних послуг підрядників, щодо надання медичних послуг за напрямом
«Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям» від 29 листопада 2021 року
Подання звернень та їх розгляд
1. Строк подання звернення спливає о 18 годині 00 хвилин за київським часом 15 грудня 2021 року.
Звернення на проведення відповідного аналізу, у тому числі з усунутими недоліками (повторні), подані після закінчення строку подання, не розглядаються.
Якщо суб’єкту господарювання надіслано повідомлення про виправлення помилок у його зверненні після граничної дати подання звернення, суб’єкт господарювання має право подати оновлене звернення протягом двох робочих днів з дня надіслання НСЗУ повідомлення про виправлення помилок.
2. Заявник подає до НСЗУ звернення за формою, що додається, та додатки до нього в електронній формі шляхом заповнення електронних полів.
3. Суб’єкт господарювання, який бажає надіслати звернення на визначених в повідомленні умовах, до подання звернення повинен забезпечити внесення до електронної системи охорони здоров’я актуальної інформації про:
1) суб’єкт господарювання, місця надання ним медичних послуг та медичне обладнання, зазначене в повідомленні;
2) ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (дата, строк дії, номер наказу, номер ліцензії та вид господарської діяльності, на право здійснення якого видано ліцензію)
3) суб’єкти господарювання, які будуть залучені до виконання договору (підрядники);
4) уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до укладення або виконання договору.
УВАГА: У разі коли після подання звернення зазначена інформація змінюється, суб’єкт господарювання повинен у той же день внести відповідні зміни до електронної системи охорони здоров’я.
4. НСЗУ розглядає звернення про проведення відповідного аналізу до 24 грудня 2021 року включно.
Умови закупівлі медичних послуг, на відповідність яких буде проводитись аналіз
Умови надання послуги: стаціонарно.
Підстави надання послуги:
- направлення лікаря з надання ПМД, якого обрано за декларацією про вибір лікаря;
- направлення лікуючого лікаря;
- направлення лікаря мобільної паліативної служби;
- переведення з іншого закладу/клінічного підрозділу закладу.
Вимоги до організації надання послуги:
1. Забезпечення координації, доступності, планування, безперервності та наступності відповідно до побажань пацієнта/пацієнтки щодо вибору місця лікування та місця смерті із забезпеченням можливості отримання куративного лікування паралельно із паліативною допомогою.
2. Наявність створеної за наказом керівника ЗОЗ мультидисциплінарної команди для надання послуг паліативної допомоги.
3. Проведення необхідних лабораторних та інструментальних досліджень у закладі, на умовах оренди чи іншого права користування або на умовах договору підряду.
4. Наявність затвердженого маршруту пацієнта/пацієнтки щодо його/її переведення до іншого відділення закладу за потреби для надання інших видів медичної допомоги. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг для своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам.
5. Організація комплексного спостереження за станом пацієнта/пацієнтки та консультування лікарями-спеціалістами інших профілів медичної допомоги за потреби відповідно до стану пацієнта/пацієнтки.
6. Взаємодія з іншими надавачами медичних послуг, центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, службами у справах дітей, територіальними центрами соціального обслуговування населення, іншими надавачами соціальних послуг, в тому числі неурядовими та благодійними організаціями, правоохоронними органами, підприємствами, установами та організаціями, засобами масової інформації, органами місцевого самоврядування на території обслуговування в інтересах своєчасного та ефективного надання допомоги пацієнтам/пацієнткам.
7. Залучення щонайменше одного фахівця з соціальної роботи, в т.ч. за рахунок місцевих бюджетів та коштів інших програм центрального бюджету.
8. Обов’язкове інформування пацієнта/пацієнтки щодо можливості отримання інших необхідних медичних послуг безоплатно за рахунок коштів програми медичних гарантій.
9. Інформування пацієнтів щодо можливостей профілактики та лікування, залучення пацієнтів до прийняття рішень щодо їх здоров'я, узгодження плану лікування з пацієнтами відповідно до їх очікувань та можливостей.
10. Наявність окремих сімейних палат, обладнаних відповідно до табелю оснащення профільного відділення, для сумісного перебування батьків або членів родини або інших законних представників разом з дитиною упродовж надання їй медичних послуг та/або реабілітаційних послуг в сфері охорони здоров'я.
11. Забезпечення права пацієнта/пацієнтки, який/яка перебуває у відділенні/закладі паліативної допомоги, на допуск до нього/неї родичів/відвідувачів 24 години на добу в будь-який день тижня.
12. Наявність затвердженої програми з інфекційного контролю та дотримання заходів із запобігання інфекціям, пов’язаним з наданням медичної допомоги, відповідно до чинних наказів МОЗ.
13. Наявність локальних документів з інфекційного контролю за особливо небезпечними інфекційними хворобами (ОНІХ) та запобігання їх розповсюдженню з обов’язково відпрацьованим сценарієм щодо впровадження протиепідемічного режиму у ЗОЗ та його суворого дотримання в організації роботи та наданні медичної допомоги в умовах виникнення пандемії, а також у випадку виникнення осередку інфікування ОНІХ (зокрема, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2).
14. Наявність затвердженої внутрішньої системи управління і контролю якості та безпеки медичної діяльності з дотриманням вимог до їх організації і проведення відповідно до чинного законодавства із здійсненням безперервного моніторингу індикаторів оцінки та критеріїв доступності, якості, безпеки надання медичної допомоги за напрямом її надання, ефективного контролю та управління якістю ЗОЗ для забезпечення прав пацієнта/пацієнтки на отримання медичної допомоги необхідного обсягу та належної якості.
15. Здійснення закупівлі лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для надання медичної допомоги відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. Організація ефективного управління запасами лікарських засобів, медичних виробів та витратних матеріалів, закуплених закладом або отриманих шляхом централізованих закупівель МОЗ. Використання та збереження залишків лікарських засобів та медичних виробів, необхідних для лікування пацієнтів, в тому числі після закінчення дії договору.
16.Забезпечення пацієнтів асистивними засобами для мобільності на весь період перебування в закладі за місцем надання послуги.
17. Забезпечення оцінки стану здоров’я пацієнта/пацієнтки, в тому числі виявлення ознак насильства та дотримання вимог законодавства у сфері протидії насильству.
18. Дотримання прав людини у ЗОЗ відповідно до рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Конвенції про права дитини та інших міжнародних договорів ратифікованих Україною.
Вимоги до спеціалістів та кількості фахівців, які працюють на посадах:
1. За місцем надання медичних послуг:
- Лікар-акушер-гінеколог та/або лікар-гінеколог дитячого та підліткового віку, та/або лікар-анестезіолог, та/або лікар-анестезіолог дитячий, та/або лікар-гастроентеролог, та/або лікар-гастроентеролог дитячий, та/або лікар-гематолог, та/або лікар-гематолог дитячий, та/або лікар-кардіолог, та/або лікар-кардіолог дитячий, та/або лікар-кардіоревматолог дитячий, та/або лікар-невропатолог, та/або лікар-невролог дитячий, та/або лікар-нефролог, та/або лікар-нефролог дитячий, та/або лікар-пульмонолог, та/або лікар-пульмонолог дитячий, та/або лікар-терапевт, та/або лікар-педіатр, та/або лікар-фізіотерапевт, та/або лікар-гінеколог-онколог, та/або лікар-хірург, та/або лікар-хірург дитячий, та/або лікар-хірург-онколог, та/або лікар-нейрохірург, та/або лікар-нейрохірург дитячий, та/або лікар-онколог, та/або лікар-онколог дитячий, та/або лікар-отоларинголог-онколог, та/або лікар-психіатр, та/або лікар-фтизіатр, та/або лікар-фтизіатр дитячий, та/або лікар з лікувальної фізкультури і спортивної медицини, та/або лікар з лікувальної фізкультури, та/або лікар фізичної та реабілітаційної медицини, та/або лікар медицини невідкладних станів, які пройшли відповідну підготовку за напрямом «паліативна допомога» (сертифікований курс тематичного удосконалення з паліативної допомоги) – щонайменше 4 особи з даного переліку, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі.
- Сестра медична – щонайменше 4 особи, які працюють за основним місцем роботи в цьому закладі (цілодобовий пост).
2. У закладі:
- Лікар-психолог та/або психолог, та/або лікар-психотерапевт – щонайменше одна особа з даного переліку, яка працює за основним місцем роботи в цьому закладі або за сумісництвом.
Вимоги до переліку обладнання:
1. У закладі:
- забезпечення киснем: із концентрацією кисню на рівні не менше 93±3% та тиском кисню на виході 0,4 МПа, що забезпечується шляхом системи централізованого постачання кисню та/або кисневих концентраторів із швидкістю потоку кисню щонайменше 20 л/хв, в тому числі для забезпечення необхідного потоку та тиску кисню в системі для роботи апарата/ів ШВЛ;
- апарат для CPAP-терапії та/або неінвазивної ШВЛ та/або апарат інвазивної ШВЛ;
- портативний дефібрилятор з функцією синхронізації;
- система ультразвукової візуалізації у закладі, на умовах договору оренди чи іншого права користування відповідного обладнання, або на умовах договору підряду;
- система рентгенівська діагностична у закладі, на умовах договору оренди чи іншого права користування відповідного обладнання, або на умовах договору підряд;
- резервне джерело електропостачання;
- автоматичне перемикальне комутаційне обладнання відповідно до ДСТУ IEC 60947-6-1: 2007.
2. За місцем надання медичних послуг (відділення паліативної допомоги):
- приєднання внутрішніх мереж відділення до автономного резервного джерела електропостачання відповідно до нормативно-технічних документів;
- електрокардіограф багатоканальний або електрокардіограф багатоканальний портативний;
- кисневий концентратор – щонайменше 4;
- пульсоксиметр – щонайменше 4;
- глюкометр – щонайменше 4;
- термометр безконтактний – щонайменше 4;
- тонометр та/або тонометр педіатричний з манжетками для дітей різного віку – щонайменше 4;
- пристосування для ентерального харчування;
- мішок ручної вентиляції легенів;
- аспіратор (відсмоктувач) – щонайменше 2;
- автоматичний дозатор лікувальних речовин – щонайменше 4;
- ультразвуковий інгалятор;
- функціональне/напівфункціональне ліжко – відповідно до кількості ліжок для надання паліативної медичної допомоги;
протипролежневі матраци відповідно до кількості ліжок;
- ноші;
- ноші на колесах;
- пристрій для підняття пацієнта в ліжку;
- крісло-каталка – щонайменше 2;
- каталка багатоцільова мобільна з регулюванням висоти;
- візок для миття пацієнтів;
- стілець-туалет;
- набір хірургічних інструментів для обробки ран та пролежнів.
Інші вимоги:
1. Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (зберігання, використання).
Обсяг медичних послуг, (специфікація) щодо можливості надання яких проводиться аналіз
1. Складання плану спостереження пацієнта/пацієнтки, який/яка потребує паліативної допомоги.
2. Оцінка соматичного стану пацієнта/пацієнтки та моніторинг порушень функцій життєво важливих органів і систем, з наступним переглядом плану спостереження пацієнта/пацієнтки за потреби.
3. Оцінка психоемоційного стану пацієнта/пацієнтки та надання психологічної допомоги, застосування психотерапевтичних інтервенцій.
4. Оцінка, запобігання та лікування хронічного больового синдрому (у тому числі з використанням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів), надання ефективного знеболення та забезпечення цілодобового доступу до ненаркотичних та наркотичних знеболювальних засобів.
5. Лікарське спостереження та цілодобовий медсестринський догляд.
6. Розміщення пацієнтів в одно- або двомісних палатах, обладнаних згідно із затвердженим МОЗ табелем оснащення з забезпеченням можливості постійного або тимчасового перебування членів родини.
7. Оцінка, корекція та контроль нутриційного статусу.
8. Проведення необхідних лабораторних досліджень, зокрема:
- розгорнутий клінічний аналіз крові;
- визначення групи крові і резус фактору;
- біохімічний аналіз крові (загальний білок, альфа-амілаза, аспартатамінотрансфераза (АсАТ), аланінамінотрансфераза (АлАТ), білірубін і його фракції (загальний, прямий, непрямий), креатинін, сечовина, сечова кислота; електроліти: калій, хлор, натрій, магній);
фібриноген, міжнародне нормалізоване відношення (МНВ);
- глюкоза в цільній крові або сироватці крові;
- загальний аналіз сечі;
- копрограма;
- бактеріологічні дослідження;
- інші лабораторні дослідження відповідно до потреб пацієнтів.
9. Проведення необхідних інструментальних обстежень, зокрема:
- електрокардіографія (ЕКГ) (за місцем надання медичних послуг);
- ультразвукові дослідження (у закладі, на умовах договору оренди чи іншого права користування відповідного обладнання, або на умовах договору підряду);
- рентгенологічні дослідження (у закладі, на умовах договору оренди а чи іншого права користування відповідного обладнання, або на умовах договору підряду);
- інші інструментальні дослідження відповідно до потреб пацієнтів.
10. Своєчасне знеболення на всіх етапах діагностики та лікування, при виконанні всіх болісних процедур.
11. Забезпечення лікарськими засобами, в тому числі для забезпечення симптоматичної терапії (фармакотерапевтичних, хірургічних, фізіотерапевтичних та інших методів лікування за показаннями), постачання яких здійснюється шляхом централізованих закупівель МОЗ, за рахунок інших програм центрального та місцевого бюджетів, а також лікарськими засобами, визначеним Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я та медико-технологічних документів.
12. Надання за показами кисневої терапії.
13. Надання за показами респіраторної підтримки (СРАР терапія та/або неінвазивна вентиляція легенів, та/або інвазивна вентиляція легенів).
14. Забезпечення харчування в умовах стаціонару, зокрема лікувального харчування.
15. Забезпечення пацієнтів асистивними засобами для мобільності на весь період перебування в закладі.
16. Організація надання стаціонарного лікування та діагностики у відділеннях/закладах відповідного профілю надання медичної допомоги (в т.ч. в умовах інтенсивної терапії) при наявності показань.
17. Надання при наявності показань послуг з реабілітації у сфері охорони здоров’я.
18. Проведення консультацій спеціалістами паліативної служби для лікарів-спеціалістів інших напрямів надання медичної допомоги, які працюють в інших відділеннях та/або ЗОЗ, де отримують лікування пацієнти, які потребують паліативної допомоги, в тому числі за допомогою засобів телекомунікації, з обов’язковою фіксацією наданих рекомендацій в Плані спостереження.
19. Навчання членів родин пацієнта/пацієнтки (законних представників та осіб, які здійснюють догляд) навичкам догляду за важкохворими.
Суб'єкт господарювання, який надсилає звернення відповідно до цього повідомлення, повинен відповідати Вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 391.
Подати звернення за напрямом «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям», перейшовши за цим посиланням
https://smarttender.biz/
Форма звернення, яке подається відповідно до цього повідомлення, додається.
Разом із звернення також необхідно подати додатки до нього, які слід прикріпити у вигляді сканованих документів у форматі PDF або відомості (посилання) щодо наявності такої інформації в державному реєстрі, базі даних або інших інформаційних ресурсах
Перелік додатків до звернення
Додаток 1. Сканована копія в електронній формі документа, що підтверджує повноваження представника (у разі підписання заяви та доданих до неї документів представником суб’єкта господарювання, крім випадку, коли відомості про повноваження представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).
Додаток 2. Сканована копія документа, що підтверджує доступність будівлі та приміщення, в яких суб’єкт господарювання провадитиме свою діяльність, для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення відповідно до будівельних норм і правил, виданого фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Якщо зазначений документ подавався суб’єктом господарювання під час укладання договору в минулому періоді, він додається у разі, коли відбулися зміни умов його отримання (зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи, адреси розташування будівлі, будівельних норм і стандартів).
Додаток 3. Сканована копія чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та сканована копія внесених змін, у разі їх наявності. Залежно від того, коли заклад отримав ліцензію, це може бути:
- ліцензія на бланку, якщо документ отримано до 01 січня 2017 року;
- витяг з наказу МОЗ, якщо ліцензію отримано після 01 січня 2017 року.
У випадку внесення змін до ліцензії копія повідомлення до МОЗ про внесення змін до даних, зазначених у заяві, документах та відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.
Додаток 4. Сканована копія чинної ліцензії на господарську діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів наркотичних засобів і психотропних речовин.
Додаток 5. Сканована копія сертифікату про проходження відповідної підготовки за напрямом «паліативна допомога» (сертифікований курс тематичного удосконалення з паліативної допомоги).
У разі наявності будь-яких питань, які виникають під час подання/заповнення звернення звертайтеся на безкоштовну гарячу лінію 16-77, а також за телефонами міжрегіональних департаментів НСЗУ:
1. Центральний міжрегіональний департамент (м. Київ, Київська обл., Житомирська обл., Вінницька обл., Черкаська обл.) - (044) 299 04 86, (044) 299 04 97.
2. Північний міжрегіональний департамент (Полтавська обл., Сумська обл., Харківська обл., Чернігівська обл.) - (057)-341-42-97.
3. Південний міжрегіональний департамент (Миколаївська обл., Одеська обл., Херсонська обл., Автономна Республіка Крим) - (048) 753 13 86.
4. Західний міжрегіональний департамент (Львівська обл., Тернопільська обл., Хмельницька обл., Чернівецька обл., Івано-Франківська обл., Закарпатська обл., Рівненська обл., Волинська обл.) - (032) 259 30 18.
5. Східний міжрегіональний департамент (Дніпропетровська обл., Донецька обл., Запорізька обл., Кіровоградська обл., Луганська обл.) - 098 041 13 45.
Форма звернення суб’єкта господарювання щодо можливості надання медичних послуг за напрямом «Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям»